پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251246
دشمن افکار عمومي جامعه را سيبل خود قرار داده است
تاریخ انتشار : 1400/11/22 13:42:37
نمایش : 756
امام جمعه فارسان گفت: در جنگ، امروزه دشمن به‌صورت نقطه زني عمل مي‌کند و با ترديد افکني و ايجاد و القاء شبهه، حوزه‌هاي حساس و آسيب‌پذير مرتبط با زندگي مردم و در يک‌کلام با ترور ادراکي افکار عمومي جامعه را سيبل خود قرار داده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: فردا ۱۰ رجب است که در سال ۱۹۵ قمري ولادت امام جواد عليه‌السلام واقع شد. يکي از جلوه‌هاي مامت، علم امام است که در هر زمان دوستداران علم و معرفت را سيراب کرده است؛ اما تجلي اين علم در امام جواد عليه‌السلام ويژه است.
 
امام‌جمعه فارسان به سخنان مقام معظم رهبري در مورد جهاد تبيين اشاره داشت و گفت: مقام معظم رهبري بحثي را مطرح کردند به نام جهاد تبيين: اگر پيروزي انقلاب در بهمن ۱۳۵۷ يک معجزه بود استمرار و چهل‌وسه‌ساله شدن آن معجزه‌اي بزرگ‌تر است زيرا اگر دشمن در لحظه پيروزي انقلاب غافلگير شد و نتوانست از پيروزي انقلاب جلوگيري کند.
 
وي تصريح کرد: اما از فرداي پيروزي با همه توان و امکانات در تمامي عرصه‌هاي مُتَصوّر کمر همت براي حذف ماندگاري انقلاب بست و به تعبيري هرچه در توان داشت به کار گرفت تا انقلاب به ۴۰ سالگي نرسد ولي به کوري چشم آنان اين اتفاق افتاد و انقلاب، امروز جشن ۴۳ سالگي و آغاز ۴۴ سالگي خود را برگزار مي‌کند و اين‌يک پيروزي بزرگ و معجزه‌اي بزرگ‌تر از معجزه پيروزي انقلاب مي‌باشد.
 
 وي بيان داشت: در جشن ۴۳ سالگي انقلاب، معمولاً از دستاوردها گفته مي‌شود اما نکته حائز اهميت آن است که بدانيم اولاً دستاوردها فقط مادي نيست و ثانياً در همين دستاوردهاي مادي در بخش‌هايي پيشرفت‌ها فوق انتظار بوده و البته در بخش‌هايي عقب‌ماندگي وجود دارد و ثالثاً دستاوردهاي معنوي را نبايد از قلم انداخت.
 
وي افزود: در آن دسته از دستاوردهاي مادي که پيشرفت‌ها فوق انتظار بوده مي‌توان به عرصه‌هاي سياسي، عرصه‌هاي دفاعي (موشکي، پهپادي، فضايي، ليزر)، عرصه هسته‌اي و غني‌سازي و عرصه امنيتي اشاره کرد و در بخش‌هاي کم‌رشد و داراي عقب‌ماندگي به اقتصاد، فرهنگ، صنعت خودروسازي و بانکداري اشاره کرد که متأسفانه رشد قابل‌توجهي نداشته‌اند و امروز هم به نقطه‌ضعف بزرگي تبديل‌شده‌اند. قطعاً در هر دو بخش اي که ذکر کردم، انگيزه‌ها و روحيات و افراد و دولت‌ها در پيشرفت يا عقب‌ماندگي نقش کليدي داشته‌اند. در مورد دستاوردهاي معنوي مثلاً تربيت‌يافتگي و تبديل‌شدن انسان‌ها به عنصر جهادي و معنوي با کدام دستاورد مادي حاصل مي‌شود؟
 
امام‌جمعه فارسان گفت: حاج قاسم سليماني اين اسطوره بي‌بَديل و تکرار نشدني در بستر انقلاب اسلامي به رشد و تکامل و انقلابي گري مي‌رسد و به يک مکتب تبديل مي‌شود آيا اين رشد و کمال محصول دستاوردهاي مادي انقلاب است؟ آيا پيروزي‌هاي 43 ساله انقلاب در عرصه جنگ اصالتي و نيابتي در داخل و منطقه، بيشتر محصول دستاوردهاي مادي انقلاب بود يا معنوي؟ رزمندگان ما در طي اين هشت سال و يا در دوران دفاع از حرم با کدام الگو با حداقل امکانات و تجهيزات پيروز شدند؟ در يک‌کلام آموزه‌هاي عاشورايي و قيام امام حسين عليه‌السلام و اين دستاورد معنوي بود که انقلاب را از خطر تجزيه و سقوط نجات داد.
 
وي اظهار داشت: امروز و در فجر ۴۳ سالگي انقلاب، خط و نقطه درگيري کجاست؟ خط درگيري عبارت است از يک جنگ، ترکيبي، پيچيده و هوشمند توسط دشمن که با تمام امکانات و قابليت‌ها و در تمام عرصه‌ها باهدف کنترل و مهار انقلاب و تبديل کردن مانايي انقلاب به ميرايي انجام مي‌شود که بحمدالله تاکنون توفيقي نداشته است. امروز نقطه درگيري کجاست؟ اين نقطه عبارت است از جنگ شناختي يا جنگ ادراکي.
 
وي گفت: در اين جنگ، دشمن به‌صورت نقطه زني عمل مي‌کند و با ترديد افکني و ايجاد و القاء شبهه، قرائت جامعه، سيستم عصبي، تاب‌آوري، حوزه‌هاي حساس و آسيب‌پذير مرتبط با زندگي مردم و در يک‌کلام با ترور ادراکي افکار عمومي جامعه را سيبل خود قرار داده است؛ و براي تغيير ذائقه‌ها و باورها با تبديل کردن ايران به ميدان بزرگي عليه نهاد حکمراني ملي يعني دولت عمل مي‌کند، در اين راهبرد نبايد دولت انقلابي و مردمي سيزدهم در افکار عمومي به فرشته نجات کشور تبديل شود بايد با جنگ ادراکي فرصت خدمت‌رساني را از او گرفت چرا که اگر دولت انقلابي در گره‌گشايي از مشکلات کشور موفق شود جاذبه نگاه به غرب و غرب‌گرايي در اين کشور تضعيف و کمرنگ خواهد شد و اين همان چيزي است که غرب را نگران کرده است.
 
وي بيان داشت: اين روزها جنگ ادراکي سنگيني عليه روحانيت به شکل عام و برعليه نهاد امامت جمعه به شکل خاص در جريان است. نمونه آن، برنامه تهيه‌شده در بي‌بي‌سي فارسي درباره لباس روحانيت است. نمونه ديگر آن ضريب دادن بخش‌هاي تقطيع شده از خطبه‌ها است؛ که شناخت همه اين‌ها مهم است.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html